A Gepárd Futárszolgálat Korlátolt Felelősségű Társaság (Cg. 01-09-284684,
székhelye: 1149 Budapest, Mogyoródi út 32., adószám: 25704907-2-42) által
végzett futárpostai tevékenység Általános Szerződés Feltételei
(továbbiakban: ÁSZF).
1.
Az ÁSZF célja, területi és időbeli hatálya
1.1.
Jelen ÁSZF meghatározza a Gepárd Futárszolgálat Kft - továbbiakban:
Szolgáltató - futárpostai tevékenységének általános szerződési feltételeit.
1.2.
Az ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint a Szolgáltató vállalja
meghatározott küldemény díjazás ellenében történő felvételét (kiindulási
pont), a rendeletetési helyre (érkezési pont) történő szállítását és a
címzettnek való kézbesítését (kézbesítési pont).
1.3.
A Szolgáltató tevékenységét a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX.
törvény, valamint a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos
iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a
postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai
szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló
335/2012. (XII.4.) Kormányrendelet alapján postai szolgáltatás keretében
végzi.
A Futárszolgálatok felügyeletét ellátó szervek:
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (1133 Budapest, Visegrádi utca 106.,
levélcíme: 1376 Budapest, Pf. 997., tel: 06-1-468-0500,fax:061- 468-0680,
web:www.nmhh.hu,
info@nmhh.hu)
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala Postafelügyeleti főosztály
(1088 Budapest, Reviczky u. 5., levélcíme: 1433 Budapest, Pf. 198., tel.:
06-1-429-8625, fax:06-1-429-8763)
1.4.
Az ÁSZF célja, a postáról és a postai szolgáltatás ellátásáról, a
fogyasztóvédelemről és a polgári jog egyéb rendelkezéseiről szóló
jogszabályok betartásával szabályozza a Szolgáltató által végzett
futárpostai tevékenység általános szabályait, az egyes szolgáltatásokat és
azok díjtételeit, a szolgáltatás igénybevételének rendjét, a felek jogaira
és kötelezettségeire vonatkozó általános rendelkezéseket, valamint a
felelősségi szabályokat.
1.5.
Jelen ÁSZF hatálya a Magyarország területén végzett futárpostai
szolgáltatási tevékenységre terjed ki.
1.6. A jelen ÁSZF határozatlan időre szól, annak módosítása esetén a Nemzeti
Média- és Hírközlési Hatóság által jóváhagyott, módosított rendelkezéseket a
módosítás illetve annak a Szolgáltató ügyfélszolgálati irodáján történő
kifüggesztése napját követő 15. naptól megkötött szerződésekre kell
alkalmazni.
1.7.
Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-ben foglalt feltételektől
eltérő tartalommal az általa meghatározott bármely feladó vagy megrendelés
vonatkozásában egyedi megállapodást kössön. Egyedi megállapodás kötésekor az
ÁSZF-ben foglalt rendelkezések csak annyiban alkalmazhatóak, amennyiben azok
tekintetében a felek az egyedi megállapodásban eltérően nem rendelkeznek.
1.8.
Értelmező rendelkezések:
Feladó:
aki a postai szolgáltatóval a postai szolgáltatási szerződést saját
nevében megköti.
Fix kiállás: A feladó kérésére, akár napi rendszerességgel előre
megállapodott időpontokban, a Szolgáltató által biztosított, a feladóhoz
kiálló futár, aki a megállapított időpontig a feladó által összegyűjtött
küldeményeket egyszerre viszi el a címzettekhez történő kézbesítés céljából.
Internetes csomagkövetés: A Szolgáltató által működtetett internetes oldal,
ahol regisztráció után a feladó küldeményeket adhat fel, illetve azok sorsát
nyomon követheti. Láthatja mikor és ki vette át a küldeményét a címhelyen.
E-mail értesítés: Az internetes rendeléskor bejelölhető opció, mely alapján
a feladó a küldemény kézbesítéséről, annak megtörténte után értesítést kap
az általa megjelölt e-mail címre.
Díjmentes SMS-értesítés: Az internetes rendeléskor bejelölhető opció, mely
alapján a feladó a küldemény kézbesítéséről, annak megtörténte után
értesítést kap az általa megjelölt telefonszámra SMS üzenet formájában.
Körfuvar: olyan fuvar, melynél több cím úgy esik egy irányba, hogy a
kiindulási pont és a legtávolabbi érkezési pont közé eső címek kitérő
nélkül, vagy kisebb kitérővel (a kezdő és
a legtávolabbi pont közötti egyenes 2 oldalán 5-5 fokos szögön belül, amikor
a szög csúcsa a kezdőpont)
érinthetők.
Költséghely szerinti számlázás: A feladó által megjelölt, cégen belüli
részleg, osztály, posztnév vagy szám, melyet a szállítólevélen és a
számlázásnál a Szolgáltató feltüntet.
Internetes számlainformáció: A Szolgáltató által működtetett internetes
oldalon elérhető funkció, melynek segítségével a feladó az általa elküldött
küldeményekkel kapcsolatban számla információkat kérdezhet le.
Időgarantált szolgáltatás: a Szolgáltató kötelezettségvállalása, amellyel a
postai küldemény meghatározott időtartamon belüli vagy meghatározott
időpontban történő kézbesítésére vállal kötelezettséget.
Címzett: Akinek a feladó a postai küldeményt küldi.
Kiindulási pont: Az a helyszín, ahol a küldeményt a Szolgáltató a feladótól
kézbesítésre átveszi
Érkezési pont: A feladó által megjelölt rendeltetési hely.
2.
Az ügyfélszolgálati iroda, elérhetőségek
A Szolgáltató ügyfélszolgálati irodája, elérhetősége és nyitvatartási ideje:
Székhelye: 1149 Budapest, Mogyoródi út 32.
Postacím: 1149 Budapest, Mogyoródi út 32.
Telefon: (1) 399-9970; (20) 399-9970
E-mail: futar@gepardteam.hu
Rendelésfelvétel: (1) 399-9970; (20) 399-9970 naponta 0-24 óráig,
interneten (www.gepardteam.hu)
irodai munkaidőben
Ügyfélszolgálat címe: 1149 Budapest, Mogyoródi út 32.
Iroda Nyitva tartás: (irodai
munkaidő): munkanapokon 08-18
óráig
Jelen ÁSZF-et az ügyfélszolgálati irodában kifüggesztve, az internetes
honlapon a szolgáltatást igénybe vevők számára hozzáférhetővé kell tenni. Az
ügyfélszolgálat a szolgáltatást igénybe vevők bejelentéseinek intézésére,
koordinálásra, kapcsolattartásra, a panaszok kivizsgálására, orvoslására,
valamint a szolgáltatást igénybe vevők tájékoztatására szolgál.
3.
Szolgáltatások
3.1.
A Szolgáltató futárpostai tevékenységet végez. A futárposta-szolgáltatás
olyan – a küldemény felvételétől számított legfeljebb 24 órán belül
teljesítendő – időgarantált postai szolgáltatás, amelynek keretében a
Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a postai küldemény felvételét
végző személy a postai küldeményt a kézbesítés megkísérléséig megszakítás
nélkül személyes felügyelete alatt tartja oly módon, hogy a feladó ez alatt
bármely időpontban rendelkezhessen a postai küldemény címzettjének vagy
címének a megváltoztatásáról, és sikertelen személyes kézbesítés esetén
megtehesse a szükséges intézkedéseket. A postai szolgáltatásokról szóló
2012. évi CLIX. törvény 8.§ (1) bekezdése alapján a futárposta-szolgáltatás
az egyetemes postai szolgáltatást nem helyettesítő postai szolgáltatásnak
minősül.
3.2.
A Szolgáltató alapvetően a küldeményeket jellegük szerint az alábbi
csoportokba osztja:
3.2.1.
Motoros küldemény: Azok a küldemények, amelynek össztömege legfeljebb 5 kg
és maximum A3-as méretű. Azok a küldemények, amelyek össztömege az 5 kg-ot
meghaladja vagy méretük az A3-as méretet meghaladja, autós küldeménynek
minősülnek.
3.2.2.
Autós küldemény: Azok a küldemények, amelyek össztömege legfeljebb 150 kg,
illetve egy normál gépjármű csomagtartójába vagy rakterébe beleférnek.
(maximális súlyhatár csomagonként 20 kg)
3.2.3.
Puttonyos küldemény: Azok a küldemények, amelyek össztömege legfeljebb 500
kg illetve maximálisan 1 raklap,
3 m3
össztérfogatú. (maximális súlyhatár csomagonként 20 kg )
3.2.4.
Teherautós küldemény: Azok a küldemények, amelyek össztömege legfeljebb 900
kg illetve maximálisan 3 raklap, 10 m3 össztérfogatú. (maximális
súlyhatár csomagonként 20 kg) Nagyobb súly, vagy méret esetén külön ajánlat
szükséges.
3.2.5 A küldemények jelen ÁSZF szerinti besorolása nem érinti a postai
küldemények súly- és mérethatáraira vonatkozó mindenkori jogszabályi
előírásokat.
3.2.6.
A küldemények jelen ÁSZF szerinti csoportosítása a küldeményre irányadó
szolgáltatási díj szerinti besorolást adja meg és nem vonatkozik feltétlenül
a küldemény továbbítására igénybe vett szállítóeszközre.
A konkrét szállítóeszközt minden esetben a Szolgáltató jogosult
meghatározni, amely a küldemény jelen ÁSZF szerinti jellegét, amennyiben
jelen ÁSZF eltérően nem rendelkezik, nem változtatja meg. Az optimális
szállítóeszköz meghatározásánál a Szolgáltató a küldemény jellegén kívül
figyelembe veszi a kiállási garancia teljesítéséhez szükséges egyéb (tér,
idő stb.) tényezőket is.
3.4.
A Szolgáltató az alábbi különszolgáltatásokat nyújtja: fix kiállás,
internetes csomagkövetés, e-mail értesítés, díjmentes SMS-értesítés,
körfuvar, költséghely szerinti számlázás, internetes számlainformáció,
időgarantált szolgáltatás. A fentieken túli különszolgáltatások igénybe
vételéhez feleknek külön megállapodást kell kötniük.
4.
A küldemény felvétele
4.1.
Feladó kötelezettsége, hogy a küldeményt tartalmától és méretétől függően,
szállításhoz megfelelően becsomagolva és lezárva adja át Szolgáltató
részére. A küldemény csomagolása abban az esetben tekinthető megfelelőnek,
ha azon jól láthatóan és jól olvashatóan feltüntetésre került a címzett neve
és a szolgáltatás érkezési pontjának adatai, úgy mint település, utca,
házszám, emelet, ajtó, valamint a csomagolás alkalmas arra, hogy a
küldeményt megóvja és a küldemény mások személyét vagy vagyonát - beleértve
a Szolgáltatót is - ne veszélyeztesse.A postai szolgáltatásokról szóló 2012.
évi CLIX. törvény 40 § (6) bekezdése alapján a postai szolgáltató köteles
megtagadni a szerződés megkötését többek között akkor, ha a postai küldemény
csomagolása nem felel meg a jelen ÁSZF-ben foglalt előírásoknak.
4.2.
A küldemény átvételekor a Szolgáltató a küldemény értékére vonatkozóan a
feladótól nyilatkozatot kérhet az esetlegesen bekövetkező kár nagyságának
megállapítása érdekében. A feladó a Szolgáltató értékre vonatkozó
adatbekérésének nem köteles eleget tenni és a küldemény értékét nem köteles
meghatározni, ebben az esetben azonban az ebből eredő kár a feladót terheli.
Amennyiben a feladó a küldemény tartalmával, értékével kapcsolatos
tájékoztatást nem adja meg, önmagában ez a körülmény nem jelenti egyben azt
is, hogy a Szolgáltató a futárpostai tevékenység ellátását köteles
visszautasítani. Ilyen esetben a nyilatkozattétel elmulasztásának
következményei kizárólag a feladót terhelik.
4.3.
A Szolgáltató köteles a rendelés felvételét követő lehető legrövidebb időn
belül a feladó által megjelölt helyszínen küldeményfelvételre képes
állapotban és munkaeszközökkel megjelenni és a küldeményt a gazdaságos és
biztonságos továbbítás szabályai szerint annak érkezési pontjára eljuttatni.
4.4.
Normál körzetdíjas azonnali fuvarok esetén –amennyiben egyedi szerződés
másképp nem szabályozza-
Budapest területén belüli fuvar esetén a motoros , autós, puttonyos és
teherautós küldeményekre a mindegyik
esetében a felvételtől számított 4 órás (sürgős fuvar esetén 1,5-ös
szorzóval 2 órás) végzési
garanciát vállal azzal, hogy
ezen kötelezettség körfuvar, illetve vis maior esetén nem köti,
míg Budapest területén kívüli fuvar esetén kiállási garanciát nem vállal, a
kiállási időben esetenként állapodik meg a feladóval. Időgarancia országosan
a felvételtől számított 24h. Különleges esetekben (nagyobb ünnepek pl:
karácsony környéke, közlekedési rend felborulása), a kiállási, végzési
időtől a Szolgáltató eltérhet, de erről minden esetben a megrendelés
felvételekor köteles tájékoztatni a feladót.
4.5. Fix
díjas azonnali fuvarok esetén –amennyiben egyedi szerződés másképp nem
szabályozza- Budapest területén belüli és az agglomerációból (max. 7 km a
kilépési ponttól), ill. az agglomerációba fuvar esetén a Szolgáltató 4 órán
(sürgős fuvar esetén 2-szeres szorzóval 3 órán) belüli kézbesítési garanciát
vállal azzal, hogy ezen kötelezettség körfuvar, illetve vis maior esetén nem
köti. Különleges esetekben (nagyobb ünnepek pl: karácsony környéke,
közlekedési rend felborulása), a kiállási, végzési időtől a Szolgáltató
eltérhet, de erről minden esetben a megrendelés felvételekor köteles
tájékoztatni a feladót.
5.
A küldemény tartalmára vonatkozó szabályok
5.1.
A feladó felelőssége gondoskodni arról, hogy a küldemény tartalma a
jogszabályoknak és az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott
feltételeknek megfeleljen.
5.2. A Szolgáltató köteles megtagadni a szerződés megkötését, illetve a
szerződés megkötését követően köteles megtagadni a szolgáltatás teljesítését
(és erről a feladót értesíteni), ha
- a szerződés teljesítése jogszabályba, továbbá az Egyetemes
Postaegyesület Alkotmánya alapján megkötött nemzetközi szerződést kihirdető
jogszabályba vagy az alapján megkötött megállapodásba ütközik;
- a postai küldemény tartalma nyilvánvalóan sérti vagy veszélyezteti
az életet, egészséget, testi épséget vagy az emberi környezetet;
- az esetlegesen feltételesen szállítható postai küldemény nem felel
meg az ilyen küldeményekre vonatkozó előírásokra;
- a postai küldemény csomagolása nem felel meg a jelen ÁSZF-ben
foglalt előírásoknak.
5.3.
A küldemény tartalma nem lehet olyan tárgy vagy anyag, amelynek szállítását
jogszabály vagy jelen ÁSZF tiltja.
A szállításból jelen ÁSZF alapján kizárt küldemények az alábbiak: hűtött,
fagyasztott áru, veszélyes áru (ADR, DGR, RID, stb. besorolás szerint),
jövedéki termékek, készpénz, érmék, okmánybélyegek, értékpapírok, arany,
ezüst, igazgyöngy, drágakő, ékszerek, órák, műtárgyak, hangszerek,
antikvitások, fegyverek és lőszerek, élő állatok és növények, drogok,
narkotikumok.
A tárgyakat a működésükhöz szükséges energia illetőleg erőforrásokkal együtt
úgy kell a küldeményben elhelyezni, hogy a csomagolás a véletlenszerű
működésbe lépést megakadályozza.
5.4.
A Szolgáltató a küldemény átvételekor, illetve a szolgáltatás ideje alatt
nem köteles megvizsgálni a küldemény tartalmát arra vonatkozóan, hogy az a
szállításból kizárt-e, vagy csupán feltételesen szállítható. Ha azonban a
szolgáltatás bármely szakaszában azt állapítja meg, hogy a küldemény
tartalma a szállításból kizárt, vagy a szállításhoz szükséges feltételek
hiányoznak, a küldeményt a címzettnek nem kézbesíti és erről a körülményről
haladéktalanul tájékoztatja a feladót.
5.5.
Amennyiben a feladó a jogszabályokban és a jelen ÁSZF-ben foglalt
előírásokat szándékosan vagy gondatlanságból megsérti, a feladót terheli a
felelősség a küldemény által más személyek - beleértve a Szolgáltatót is -
életében, egészségében, testi épségében és vagyonában, más küldeményekben
okozott károkért, a feladó köteles viselni valamennyi okozott kárt és a
Szolgáltatónál felmerült többletköltségeket, úgymint visszaküldés,
újracsomagolás, a kárenyhítés körében felmerült költségek, stb.
6.
A kézbesítés
6.1.
A kézbesítés megtörténtéig a feladó szabadon rendelkezhet a küldeménnyel,
megváltoztathatja az érkezési pontot és a szerződéstől elállhat. Az ezzel
kapcsolatban felmerült költségeket azonban – ellenkező megállapodás
hiányában – köteles megtéríteni.
6.2.
A Szolgáltató a küldeményeket a feladó által megjelölt, a küldeményen, vagy
annak kísérő okiratán feltüntetett címhelyen kézbesíti, kivéve, ha a felek
megállapodása, illetve a küldemény címzettje ettől eltérően rendelkezik.
6.3.
A nem megfelelő címzés a Szolgáltatót nem mentesíti a szolgáltatási
szerződésben vállalt kötelezettségei teljesítésének megkísérlése alól,
azonban a nem megfelelő cím miatti kézbesíthetetlenség esetén a Szolgáltató
mentesül a kártérítési kötelezettség alól.
6.4.
A Szolgáltató gondoskodik a küldemény biztonságos és gyors továbbításáról,
ennek során az igénybe vett útvonalat szabadon állapíthatja meg.
6.5.
A kézbesítés a küldemény feladó által megjelölt címzettnek vagy egyéb
jogosult átvevőnek való átadásával, az átvétel és az átvétel idejének
igazolásával (a szállítólevélen az átvevő aláírásával) történik meg.
Amennyiben az átvevő az aláírást ok nélkül megtagadja, az ebből fakadó
következményekért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Ezt a körülményt a
Szolgáltató a szállítólevélen köteles feltüntetni.
6.6.
Kézbesíthetetlennek minősül az a küldemény, amelyet a Szolgáltatón kívül
álló okból nem lehet a címzettnek (vagy az egyéb jogosult átvevőnek)
kézbesíteni. Ha a küldemény kézbesíthetetlennek minősül vagy ha a
szolgáltatási díjat a feladó – illetve erre irányuló megállapodás esetén a
címzett vagy az egyéb jogosult átvevő – nem fizette meg, a küldeményt a
Szolgáltató köteles a feladónak visszakézbesíteni. A visszakézbesítés esetén
a küldemény feladónak történő átadását a visszakézbesítés költségeinek
megtérítéséhez kötheti a Szolgáltató. Amennyiben a feladó a visszakézbesítés
költségeit nem téríti meg, vagy a Szolgáltatón kívül álló okból a
visszakézbesítés nem lehetséges, a postai küldemény
visszakézbesíthetetlennek minősül.
6.7.
Amennyiben a küldemény a fentiek alapján visszakézbesíthetetlennek minősül,
úgy a Szolgáltató köteles azt a felelős őrzés szabályai szerint őrizni
azzal, hogy a postai küldeményt a Szolgáltató feladástól számított 3 hónapig
köteles őrizni ezt követően felbonthatja, illetve azonnal felbonthatja, ha a
postai küldemény tartalmának valószínűsíthető veszélyes vagy romlandó
természete miatt annak 3 hónapig tartó őrzése a Szolgáltatótól nem várható
el. A felbontást követően, amennyiben kereskedelmi értékkel rendelkező árut
tartalmaz a postai küldemény, azt értékesíti, egyéb esetekben a küldemény
tartalmát megsemmisíti.
7.
A szolgáltatások díjai
7.1.
A távolság számítása különbözőképpen alakul a fővárosban és vidéken. Ennek
megfelelően a Szolgáltató Budapesten a kiindulási és az érkezési pont
közötti légvonal távolságának megfelelően 6 körzetet határozott meg, míg a
vidéki fuvarozás a megtett km-ek függvényében alakul
(oda-vissza km budapesti indulással és visszaérkezéssel).
Budapest 35. km távolságú vonzáskörzetében a Szolgáltató speciális
(kombinált) szabályokat alkalmaz. Fix díjas
megállapodás esetén Budapesten és az agglomerációban a fix díj az irányadó,
egyéb pestkörnyéki és vidéki címeknél a normál körzetdíjas árazás lép
életbe.
7.2.
A szolgáltatások díjai a küldemény jelen ÁSZF szerinti jellege és a távolság
függvényében alakulnak. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatás
rendszeres igénybe vétele esetén, adott számlázási időszakban kedvezményt
biztosítson a feladónak a felek erre irányuló külön megállapodása alapján. A
megadott szolgáltatási díjak után a Szolgáltató a mindenkor hatályos
jogszabályoknak megfelelő általános forgalmi adót számít fel. A díjakat a
jelen ÁSZF 1. sz. melléklete tartalmazza.
7.3.
A Szolgáltató által felszámolt szolgáltatási díjakat beleértve az
ügyintézési és egyéb költségeket(pl.: várakozás, vásárlás, anyagbeszerzés,
hivatalos ügyintézés,
futár általi telefonálás az ügyfél megbízásából , parkolási és autópálya
használati dijak stb.) díjakat valamint az üzemanyag felár mértékét is a
jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képező 1. számú Melléklet tartalmazza.
7.4.
Vidéki szolgáltatás esetén a vissza fuvar során az érkezési ponttól az
eredeti kiindulási pontig történő km-ben mért távolság figyelembe vételével
kerül megállapításra az aktuális szolgáltatási díj.
7.5.
Budapest környékén a díj 2 részből áll: a körzetdíjból (ami a kiindulási
pont és a közigazgatási határ távolsága) valamint a közigazgatási határtól a
kézbesítési pontig számolt fix díjból.. A Budapest környéki fix díjakat is a
jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képező 1. számú Melléklet tartalmazza.
Kiállási díj, meghiúsult, ill. lemondott fuvarok esetén: Motoros és
személygépkocsis azonnali megrendelés esetén a megrendeléstől számított 15
perc, puttonyos és teherautós küldemény esetén 30 perc után, ill.
előrendelés esetén az előrendelési időpont előtt ugyanennyi időn belül
lemondott, ill. meghiúsult fuvarok esetén Budapesten a jelen ÁSZF 1. számú
melléklete szerint. Budapesten kívüli címek esetén a teljes fuvardíj illeti
meg a Szolgáltatót .
Külön megállapodás alapján fix kiállásra is lehetőség van.
7.6.
A felek külön megállapodása hiányában a feladó nem jogosult a Szolgáltatóval
szemben szavatossági vagy bármely más okból fennálló követelését a
szolgáltatási díjba beszámítani.
7.8.
Késedelmes fizetés esetén Szolgáltató a késedelembe esés napjától a
kifizetés napjáig évi 20% mértékű késedelmi kamatot számít fel, és a
késedelmi kamaton felül felmerült kárát és költségeit is érvényesítheti.
7.9 A szolgáltatási díj megfizetése történhet a szolgáltatás igénybe
vételekor készpénzfizetési számla ellenében készpénzben, illetve átutalással
a számlán feltüntetésre kerülő fizetési határidő figyelembe vételével.
7.10 Amennyiben a küldemény kézbesítése olyan okból nem vagy hibásan
történik, amelyért a Szolgáltató felelősséggel tartozik, a Szolgáltató a
kártérítésen túl a szolgáltatási díjat a feladó részére visszatéríti.
7.11 A Szolgáltató a feladó előzetes írásbeli kérése alapján a szolgáltatási
díjról kiállított számlákat összevont, részletes vagy költségkódonkénti
bontásban állítja ki és küldi meg a feladó részére.
8.
Előrendeléses fuvarok, internetes csomagkövetés
8.1.
Külön megállapodás alapján a Szolgáltató előrendelést is vállal. Ennek
feltételeit minden esetben a külön megállapodás tartalmazza.
8.2.
Hétköznapokon, munkaidőn kívül (18.00. órától másnap reggel 08.00. óráig)
illetve munkaszüneti napokon a visszaigazolást (e-mail) is adó internetes
csomagkövetési és webes
megrendelés
szolgáltatás nem elérhető.
9.
A Szolgáltató felelőssége
9.1.
A Szolgáltató felel azért a kárért, amely a küldemény átvételétől a
kézbesítésig vagy a feladó részére történt visszakézbesítésig terjedő idő
alatt a küldemény teljes vagy részleges elvesztéséből, megsemmisüléséből,
megsérüléséből keletkezett, kivéve, ha a kár a Szolgáltató működési körén
kívül eső elháríthatatlan ok, a küldemény belső tulajdonsága, a csomagolás
kívülről észre nem vehető hiányossága, nem megfelelő volta, a károsulton
kívüli harmadik személy küldeménye következtében állott elő. A Szolgáltatót
nem terheli kártérítési felelősség, ha csak a küldemény csomagolása sérül
meg.
9.2.
A küldemény részleges elveszését vagy megsérülését - ha az az átvételkor
felismerhető - a küldemény kézbesítésekor, illetve a küldemény
visszakézbesítésekor a címzett illetve a feladó a kézbesítési okiraton
köteles feltüntetni. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési
okirat hiányában, illetve, ha a részleges elveszés vagy a megsérülés a
kézbesítéskor (visszakézbesítéskor) azonnal nem ismerhető fel, azt a
felismeréstől számított három munkanapos jogvesztő határidőn belül kell a
Szolgáltató részére írásban bejelenteni vagy a Szolgáltatónál írásban
jegyzőkönyvbe vetetni.
9.3.
A Szolgáltatóval szemben a küldemény elveszése vagy megsemmisülése címén
kártérítési igényt a küldemény feladásától számított tizenötödik naptól
kezdődő 6 hónapos jogvesztő határidőn belül lehet érvényesíteni, a
Szolgáltatónál tett írásbeli bejelentéssel.
9.4. A
kártérítési igény érvényesítésére az alábbiak kivételével a feladó jogosult.
A címzett jogosult, ha:
- a sérült
küldeményt átvette; vagy
- a feladó a
kártérítésre vonatkozó igény érvényesítésének jogát a címzettre
engedményezte.
- Amennyiben a
küldemény a címzett tulajdona volt, a Szolgáltató igazolásként köteles
- elfogadni a
távollévők között kötött szerződésről a vállalkozás által jogszabály alapján
- részére,
mint fogyasztónak adott, a termék adásvételével kapcsolatban
- ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget is tartalmazó
visszaigazolást és a
- küldeményhez
nem kapcsolódik a címzett által a kézbesítéskor még megfizetendő további
díj.
9.5. Nem értéknyilvánított küldemény megsemmisülése vagy teljes elveszése
esetén a Szolgáltató a szolgáltatásért fizetendő díj tizenötszörösét köteles
kártérítési átalányként megfizetni. Nem értéknyilvánított küldemény
részleges elveszése vagy megsérülése esetén a kártérítési átalány összege
úgy aránylik a szolgáltatási díj tizenötszöröséhez, ahogyan a keletkezett
kár aránylik a küldemény teljes értékéhez.
9.6. A küldemény késedelmes kézbesítése, illetve a kézbesítés késedelmes
megkísérlése esetén a Szolgáltató felelőssége legfeljebb az adott küldemény
tekintetében fizetendő szolgáltatási díj kétszeres összegének megfelelő
összeg erejéig áll fenn. Amennyiben azonban a késedelmet a Szolgáltató
működési körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő, a postai küldemény
határidőben történő kézbesítése azért volt sikertelen, mert a címzett vagy
más jogosult átvevő nem volt elérhető a címben megjelölt helyen, továbbá ha
a Szolgáltató úgy járt el ahogy az az adott helyzetben általában elvárható,
mentesül a késedelmes teljesítésért fennálló felelősség alól.
10. Panaszkezelés
10.1. Panasznak az olyan bejelentés minősül, amelyben a felhasználó állítja,
hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás vagy a Szolgáltató
alkalmazottjának, megbízottjának munkavégzése részben vagy egészben nem
felel meg a jogszabályi előírásokban, illetve a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak.
Panasznak minősülnek különösen a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások
minőségére, időbeli túllépésre vonatkozó kifogások, valamint a Szolgáltató
egyéb tevékenységéhez fűződő, pl. a számlázással kapcsolatos észrevételek,
kifogások is. A panasz egyéni jogsérelem vagy érdeksérelem megszüntetésére
is irányulhat. Nem minősül panasznak a feladó részéről kezdeményezett, a
küldemény továbbításával és kézbesítésével kapcsolatos pontos információk
megismerésére irányuló tudakozódás.
10.2.
A szolgáltatással kapcsolatos panasz az alábbi határidőn belül tehető:
- küldeményhez kapcsolódóan a feladás napjától számított 6 hónapos határidőn
belül, mely jogvesztő
- sérelmezett tevékenység vagy magatartás esetén az erről való
tudomásszerzéstől számított 30 napon belül, de legkésőbb a tevékenység vagy
magatartás megvalósítását követő 6 hónapon belül.
10.3. A panasz beérkezését követően a Szolgáltató 30 napon belül, mely egy
alkalommal a panaszos egyidejű értesítése mellett 30 nappal
meghosszabbítható, kivizsgálja az ügyet. A Szolgáltató a kivizsgálás
eredményéről haladéktalanul tájékoztatja a panaszost.
Amennyiben valamely kártérítési igényt a Szolgáltató jogosnak ismer
el, abban az esetben azt az igény elbírálását követően az erről szóló
értesítésben megadott határidőbenköteles a jogosult részére megtéríteni.
Amennyiben a Szolgáltató a számára az ügy kivizsgálására nyitva álló
határidőn belül a panaszra adott válaszát nem küldi meg vagy a panaszra
adott választ a panaszos nem fogadja el, a válasz elmaradása esetén a
válaszadási határidő lejártától, illetve a válasz el nem fogadása esetén
pedig a válasz kézhezvételétől számított 30 napon belül a Nemzeti Média- és
Hírközlési Hatósághoz fordulhat a panasz vagy a panaszkezelés kivizsgálása
érdekében.
10.4. A panaszokról Szolgáltató nyilvántartást vezet. A Szolgáltató minden
évben a nyilvántartás alapján beszámolót készít a panaszokról, mely
beszámolót legkésőbb a tárgyévet követő év március 31. napjáig honlapján
közzétesz.
10.5.
A Szolgáltató levélpostai jellegű küldeményekre és kiscsomagokra
biztosítással rendelkezik. A biztosítás feltételeiről a Szolgáltató
honlapján vagy telefonos megkeresésre tájékoztatást ad.
10.6..
Egyebekben a Szolgáltatóval szemben támasztott panaszok jelzésére,
érvényesíthetőségük határidejére és rendjére a Szolgáltató ISO
minőségtanúsítási rendszerhez kapcsolódó Minőségirányítási Kézikönyve
szerint kerül sor.
11.
A szolgáltatás korlátozása, szünetelése, a szerződés Szolgáltató általi
felmondása
11.1.
A szolgáltatás korlátozására, illetve szünetelésére abban az esetben van
lehetőség, ha a szolgáltatás teljesítését jogszabály alapján korlátozzák
vagy szüneteltetik, illetve ha a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges
forgalmi feltételek a Szolgáltató tevékenységi körén kívül álló okok miatt
nem állnak a Szolgáltató rendelkezésére.
11.2.
Amennyiben a továbbítás a megrendelés rögzítése után előálló okból ütközik
akadályba, az akadály jellegétől függően a Szolgáltató egyéb módon
gondoskodik a küldemény továbbításáról, vagy ha ez nem lehetséges,
haladéktalanul értesíti a feladót.
12.
Egyéb rendelkezések
12.1.
A Szolgáltató a futárpostai tevékenység ellátása során tudomására jutott
adatok védelméről és kezeléséről a hatályos jogszabályok szerint
gondoskodik. A feladó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató az őt jogszabály
erejénél fogva terhelő adatszolgáltatási kötelezettsége teljesítése
érdekében a szükséges mértékig az adatokat felhasználhatja, illetve harmadik
személy részére kiadhatja.
12.2.
A szerződés a küldemény felvételével, illetve a szolgáltatás elvállalásával
jön létre, amennyiben jelen ÁSZF eltérő rendelkezést nem tartalmaz.
Amennyiben a szolgáltatási díjat a feladó átutalással kívánja rendezni,
abban az esetben a felek írásbeli szerződéskötésre kötelesek, ekkor a
szerződés mindkét fél általi aláírásának napján jön létre. A feladó a
küldemény átadásával, a szállítólevél vagy a készpénzes számla aláírásával
elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit. Az ÁSZF teljes terjedelmében
hozzáférhető a Szolgáltató internetes honlapján, az ügyfélszolgálati irodán,
valamint külön kérés alapján a Szolgáltató azt telefax vagy postai küldemény
útján is a feladó rendelkezésére bocsátja.
12.3.
Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltatásokat, a jelen
ÁSZF-ben meghatározott minőségben nyújtja. Amennyiben a jelen ÁSZF-ben
meghatározott szolgáltatásokat a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint
nyújtani nem tudja, úgy ezért Szolgáltató felelősséget vállal.
12.4. A felek mentesülnek a jelen ÁSZF vagy a külön szerződések alapján őket
terhelő kötelezettségek nem-teljesítésével kapcsolatos felelősség alól, ha
kötelezettségük elmulasztását a működési körükön kívül álló elháríthatatlan
esemény (vis maior) okozta. Nem kizárólagos jelleggel ilyen eseménynek kell
tekinteni az árvizet, földrengést, tűzvészt vagy más természeti csapásokat,
kormányzati intézkedéseket, szükségállapotot, hadiállapotot, egész iparágra
kiterjedő sztrájkot, stb.
12.4.
Amennyiben bármelyik felet a kötelezettségei teljesítésében vis maior
akadályozza, köteles erről a másik felet haladéktalanul tájékoztatni.
12.5.
Amennyiben a vis maior bármelyik felet több mint 7 napon keresztül
akadályozza kötelezettségei teljesítésében, a felek bármelyike jogosult az
adott kötelezettséggel érintett szerződéstől elállni. Egyéb esetben a vis
maior elmúltával a felek kötelesek a szerződésben foglaltakat teljesíteni.
Felek a vis maior elmúltával visszatérő teljesítési kötelezettségük alól
kölcsönös megegyezés útján mentesülhetnek.
12.6.
A felek rögzítik, hogy a szerződésből származó jogviszonyra, a szerződéssel
kapcsolatos valamennyi jog és kötelezettség tekintetében a magyar jogot
tekintik irányadónak.
12.7.
Amennyiben a jelen ÁSZF vagy az annak alapján létrejövő szerződések bármely
része vagy rendelkezése érvénytelennek bizonyulna, ez nem érinti a többi
rendelkezés érvényességét. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az
érvénytelen részt olyan új szabállyal helyettesítse, amely megfelel eredeti
célkitűzéseinek és a jelen ÁSZF-nek.
12.8.
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló
1959. évi IV. törvény, a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX.
törvény, a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal
kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai
szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból
kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012.
Budapest, 2017.
december.1
Gepárd Futárszolgálat Kft.
1.sz
melléklet
Díjszabások:
Távolság légvonalban
mérve |
Motoros |
Autós |
Puttonyos |
Teherautós |
1. körzet (0-2 km) |
1 089 Ft |
1 634 Ft |
2 178 Ft |
4 356 Ft |
2. körzet (2-4 km) |
1 859 Ft |
2 789 Ft |
3 718 Ft |
7 436 Ft |
3. körzet (4-6 km) |
2 519 Ft |
3 779 Ft |
5 038 Ft |
10 076 Ft |
4. körzet (6-8 km) |
2 959 Ft |
4 439 Ft |
5 918 Ft |
11 836 Ft |
5. körzet (8-12 km) |
3 289 Ft |
4 934 Ft |
6 578 Ft |
13 156 Ft |
6. körzet (12-közigh.) |
3 619 Ft |
5 429 Ft |
7 238 Ft |
14 476 Ft |
Pest megye 1. zóna* |
1 419 Ft |
1 749 Ft |
2 079 Ft |
2 640 Ft |
Pest megye 2. zóna* |
2 904 Ft |
3 597 Ft |
4 202 Ft |
5 346 Ft |
Pest megye 3. zóna* |
4 389 Ft |
5 445 Ft |
6 325 Ft |
8 052 Ft |
Pest megye 4. zóna* |
5 874 Ft |
7 293 Ft |
8 448 Ft |
10 758 Ft |
Pest megye 5. zóna* |
7 359 Ft |
9 141 Ft |
10 571 Ft |
13 464 Ft |
Vidék, külföld km
díj** |
99 Ft |
132 Ft |
143 Ft |
198 Ft |
Várakozás, ügyintézés
/10 perc*** |
319 Ft |
319 Ft |
429 Ft |
869 Ft |
Kiállási díj (csak meghiúsult, ill. lemondott
fuvarok esetén)**** |
869 Ft |
1 309 Ft |
1 749 Ft |
2 739 Ft |
* A budapesti körzetdíjon felül.
** A 0-s km kőtől, oda-vissza számítva.
Amennyiben a vidéki díj nem éri el a 20.000 Ft-ot, abban az esetben
hozzáadódik a Budapesten belüli díj.
*** Az ügyintézés első 10 perce díjmentes.
**** Motoros és személygépkocsis azonnali
megrendelés esetén a megrendeléstől számított 15 perc, puttonyos és
teherautós küldemény esetén 30 perc után, ill. előrendelés esetén az
előrendelési időpont előtt ugyanennyi időn belül lemondott, ill. meghiúsult
fuvarok esetén Budapesten.
A leggyakoribb Pest megyei települések
besorolása: